Når skaden er sket

Fold alle ud

Jeg har brug for at anmelde en skade. Hvordan gør jeg?

Enhver skade skal anmeldes via skadeblanket til Forsikringsselskabet Privatsikring A/S på rejse@privatsikring.dk eller alm. post. Du kan finde skadeanmeldesblanketter her på siden under Når skaden er sket (øverst på siden) eller klikke her: https://www.lpmastercard.dk/Sider/N%C3%A5r-skaden-er-sket.aspx

 

Hvad skal jeg gøre i tilfælde af, at jeg får brug for min bagageforsinkelsesforsikring?

Ved anmeldelse af bagageforsinkelse skal du fremsende flybillet, flyselskabets rapport (P.I.R.) om forsinkelsen og tidspunktet for bagagens udlevering til sikrede og kvitteringer i original for afholdte udgifter.

Hvad skal jeg opgive ved anmeldelse af skade?

Enhver skade skal anmeldes til: Forsikringsselskabet Privatsikring A/S Gammel Kongevej 60, 1790 København V. Erstatningspligten er betinget af, at dokumenter, der er af betydning for bedømmelsen af erstatningen, indsendes til Privatsikring. Anmeldelsesblanketter kan findes på www.lpmastercard.dk.

Hvad gør jeg hvis skaden er sket, og jeg har brug for akut assistance?

Hvis skaden er sket, og du har brug for akut assistance, skal du straks henvende dig og anmelde skaden til: SOS International a/s Nitivej 6 DK-2000 Frederiksberg Danmark Telefon (+45) 70 10 50 50 Telefax (+45) 70 10 50 56 e-mail sos@sos.dk SOS kan kontaktes døgnet rundt.

Hvad skal jeg gøre i tilfælde af, at jeg får brug for min afbestillingsforsikring?

Ved benyttelse af afbestillingsforsikringen skal du hurtigst muligt kontakte rejsearrangøren og få afmeldt rejsen. Anmeldelsen samt rejsebevis, billetter og kvittering for rejsen sendes straks til forsikringsselskabet Privatsikring A/S på rejse@privatsikring.dk eller med alm. post.

Hvad skal jeg gøre i tilfælde af, at jeg får brug for min flyforsinkelsesforsikring?

Ved anmeldelse af flyforsinkelse skal du fremsende flybillet, oplysning om flynummer, afgangssted og destination, flyselskabets rapport om forsinkelse samt kvitteringer i original.